REGULAMIN
1. Regulamin Konkursu Fotograficznego "Krajobrazy i przyroda Wielkopolski", zwany dalej Regulaminem.
2.
Organizatorem Konkursu Fotograficznego "Krajobrazy i przyroda
Wielkopolski", zwanego dalej Konkursem, jest: Centrum
Kultury i Biblioteka Publiczna, ul. Szkolna 16, 62-002 Suchy Las
(zwany dalej Organizatorem ). Partnerem Głównym Konkursu
jest firma Horyzont Technologie Internetowe Sp. z o.o., ul. Bułgarska
17, 60-320 Poznań.
3. Regulamin podlega prawu polskiemu.
4. Regulamin określa zasady Konkursu, przeprowadzanego przez Organizatora i jest dostępny pod adresem konkurs.osrodekkultury.pl oraz w siedzibie Organizatora.
5. Terminarz konkursowy:
a) 01.06.2015 – ogłoszenie Konkursu,
b) 15.10.2015( włącznie ) – zakończenie przyjmowania zgłoszeń,
c) 30.10.2015– ogłoszenie wyników Konkursu na stronie konkurs.osrodekkultury.pl,
d) 04.11.2015 – wręczenie nagród w siedzibie Organizatora.
6. Konkurs adresowany jest do dzieci i młodzieży uczącej się w szkołach na terenie gminy Suchy Las lub mieszkających na terenie gminy Suchy Las. Organizator wprowadza podział Uczestników na następujące grupy wiekowe:
a. uczniowie szkół podstawowych, klasy I – III,
b. uczniowie szkół podstawowych, klasy IV – VI,
c. uczniowie szkół gimnazjalnych,
d. uczniowie szkół ponadgimnazjalnych do lat 19.
7. Uczestnik małoletni i/lub nieposiadający pełnej zdolności do czynności prawnych, bierze udział w Konkursie pod warunkiem uzyskania zgody rodziców/ przedstawiciela ustawowego (do pobrania na stronie konkurs.osrodekkultury.pl oraz w siedzibie Organizatora).
8. Kategorie tematyczne Konkursu:
1. Zwierzęta dziko żyjące w Wielkopolsce.
2. Zwierzęta udomowione.
3. Piękno świata roślinnego.
4. Krajobrazy.
9. Konkurs jest bezpłatny. Dostępne są różnorodne formy wykonania i obróbki zdjęcia, z zastrzeżeniem, iż każdy element finalnego zdjęcia musi być autorstwa Uczestnika.
10. Zgłoszenia do Konkursu następują poprzez dostarczenie Organizatorowi w zamkniętej kopercie:
a)
odbitek wykonanych na papierze fotograficznym w rozmiarze min. 15 x
21 cm, Uczestnik może zgłosić do Konkursu
nieograniczoną ilość zdjęć w każdej kategorii, każde zdjęcie powinno
być
na odwrocie zatytułowane, zawierać imię i nazwisko autora.
b)
wypełniony formularz zgłoszenia (do pobrania na stronie
konkurs.osrodekkultury.pl
oraz w siedzibie Organizatora)
zawierający:
- imię i nazwisko Uczestnika,
- wiek,
- adres zamieszkania,
- szkołę,
- kategorię konkursową,
- tytuł pracy,
- telefon kontaktowy i adres mailowy,
-zgodę rodziców/przedstawiciela ustawowego w przypadku Uczestnika małoletniego i/lub nieposiadającego pełnej zdolności do czynności prawnych.
11. Prace, w zamkniętych kopertach, należy zgłaszać w następujących miejscach:
a) Centrum Kultury i Biblioteka Publiczna, ul. Szkolna 16, 62-002 Suchy Las,
b) Biblioteka Publiczna w Chludowie, ul. Szkolna 2, 62-001 Chludowo,
c) Biblioteka Publiczna w Złotnikach, ul. Żukowa 14, 62-002 Złotniki,
d) sekretariat Zespołu Szkół im. 7 Pułku Strzelców Konnych Wielkopolskich w Biedrusku,
ul. Świerczewskiego 46, 62 — 003 Biedrusko.
12. Zdjęcie musi nawiązywać w swojej treści do tematu Konkursu. Organizator zastrzega sobie prawo do braku akceptacji zdjęć, które nie są związane z tematem Konkursu, naruszają Regulamin lub naruszają obowiązujące prawo.
13. Spośród wszystkich nadesłanych i zaakceptowanych zdjęć Jury wybierze trzy najlepsze prace w każdej kategorii wiekowej, których autorzy otrzymają nagrody, o których mowa w punkcie 16 niniejszego Regulaminu.
14. Organizator zastrzega sobie prawo do bezpłatnego wykorzystania nagrodzonych i wyróżnionych zdjęć na następujących polach eksploatacji:
a) w zakresie utrwalania i zwielokrotniania dowolną techniką - wytwarzanie określoną techniką egzemplarzy, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową,
b) w zakresie rozpowszechniania w sposób inny niż określony w ppkt. a) np. publiczne wykonanie, wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie oraz nadawanie i reemitowanie, a także publiczne udostępnianie w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym, wprowadzanie do Internetu,
c) prawo
do bezpłatnego wykorzystania zdjęć, o którym mowa powyżej następuje w
zamian
za wydanie nagród.
15.
Organizator może w szczególności wykorzystywać nagrodzone i
wyróżnione zdjęcia
do promocji, reklamy Konkursu,
ogłoszenia wyników Konkursu, przygotowania materiałów
elektronicznych, drukowanych związanych z Konkursem. Każdy
Uczestnik wyraża zgodę aby zgłoszone zdjęcia były podpisane
jego imieniem i nazwiskiem.
16.
Nagrodami w Konkursie są książki o tematyce fotograficznej
oraz akcesoria fotograficzne ufundowane przez Partnera Głównego
Konkursu firmę Horyzont Technologie Internetowe Sp.
z o.o.
Dodatkowo, każdy zwycięzca otrzyma okolicznościowy dyplom.
17. Jury Konkursu składa się z zawodowego fotografa oraz przedstawiciela Sucholeskiego Klubu Fotograficznego.
18. Konkurs nie podlega przepisom ustawy z dnia 29 lipca 1992 roku o grach i zakładach wzajemnych (Dz. U. z 2004 roku Nr 4, poz. 27 ze zm.).
19. Uczestnik oświadcza, że jest autorem nadesłanych do Konkursu zdjęć, nie posiadają one jakichkolwiek wad prawnych oraz ewentualnie uzyskał zgodę osób widocznych na zdjęciach na wykorzystywanie ich wizerunku.
20.
Wszelkie reklamacje będą przyjmowane drogą pisemną, przesyłaną pod
adres: Centrum Kultury i Biblioteka Publiczna, ul. Szkolna 16, 62-002
Suchy Las. Reklamacje będą rozpatrywane
w terminie do 14 dni od
dnia otrzymania wiadomości.
21. Uczestnik akceptując niniejszy regulamin wyraża zgodę na wykorzystanie i przetwarzanie danych osobowych przez Organizatora zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem.
22. Organizator Konkursu informuje Uczestników Konkursu, iż ich dane osobowe będą przechowywane i przetwarzane w siedzibie Organizatora zgodnie z obowiązującym prawem, wyłącznie w celu realizacji niniejszego Konkursu oraz informowania o kolejnych edycjach Konkursu. Każdemu Uczestnikowi przysługuje prawo do wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania.
23. Regulamin wchodzi w życie z dniem ogłoszenia Konkursu na stronie konkurs.osrodekkultury.pl.